پادشاه منزوی ترین مکان دنیا، عزلت نشین 5 میلیون ساله، عکس

به گزارش کی آنلاین، غاری که در فاصله چند کیلومتری ساحل دریای سیاه در رومانی واقع شده، یکی از منزوی ترین مکان های روی کره زمین است .

پادشاه منزوی ترین مکان دنیا، عزلت نشین 5 میلیون ساله، عکس

به گزارش خبرنگاران ، این غار در اواخر دوران میوسن (زمان تقریبی 23.03 تا 5.333 میلیون سال پیش)، به وسیله لایه های ضخیمی از خاک رس وسنگ آهک محصور شده است. این غار، در سال 1986 و در شرایطی کشف شد که محققان در پی مکان مناسبی برای ساخت یک نیروگاه هسته ای بودند و در عوض به یک معدن ارزشمند برای زیست شناسان دست یافتند.

زندگی در جو تقریبا غیرممکن در غار

اگر شما یک فرد درونگرا هستید و فکر می کنید که این غار می تواند خانه ای رویایی برایتان باشد، باید بدانید که دسترسی به این غار فقط با مجوزهای خاصی امکان پذیر است. رطوبت 100درصدی، جو سمی و کمبود نور خورشید، باعث می گردد تا گذراندن زمان طولانی در آن تقریبا سخت و غیرممکن باشد.

با وجود این شرایط سخت، زندگی در این غار را به طور کامل غیرممکن ننموده است و محققان دریافته اند که گونه های عجیبی با سازگاری با جو منحصر به فرد و متفاوت غار، در آن زندگی می نمایند. دانشمندان 53 گونه از بی مهرگان را در غار موویل شناسایی نموده اند که 37 گونه از آنها در هیچ نقطه دیگری از کره زمین یافت نشده اند؛ عنکبوت ها، عقرب های آبی و زالوها از جمله ساکنان این غار هستند؛ در عین حال دانشمندان اخیرا یک گونه صدپا را دراین غار کشف نموده اند که در مقاله ای که در سال 2020 منتشر شد، عنوان پادشاه غار را به خود اختصاص داده.

در گزارش موجوداتی که پنج میلیون سال در غار حبس شدند بیشتر درباره این غار و ساکنانش بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مهر 1402 بروزرسانی: 16 مهر 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2296

به "پادشاه منزوی ترین مکان دنیا، عزلت نشین 5 میلیون ساله، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه منزوی ترین مکان دنیا، عزلت نشین 5 میلیون ساله، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید