هشدار روسیه نسبت به تقابل نظامی قدرت های هسته ای در آسیا، اقیانوسیه

به گزارش کی آنلاین، ایرنا نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که احتمال درگیری بین قدرت های هسته ای می تواند به یک رویارویی نظامی آشکار در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل گردد.

هشدار روسیه نسبت به تقابل نظامی قدرت های هسته ای در آسیا، اقیانوسیه

ریابکوف امروز پنجشنبه گفت: شرایط نظامی و سیاسی در دنیا همچنان رو به وخامت است. پتانسیل درگیری بین قدرت های هسته ای، پیش از این به یک بحران بسیار شدید در منطقه یورو-آتلانتیک منجر شده است.

وی تاکید نمود که پتانسیل های مرتبط با درگیری ها و عدم حل آنها خطر یک رویارویی نظامی آشکار در منطقه آسیا و اقیانوسیه را به وجود می آورد.

معاون وزیر خارجه روسیه در سمیناری درباره تقویت رژیم منع اشاعه هسته ای در بیشکک مرکز قرقیزستان گفت که فشار نظامی آشکار بر روسیه به طور خطرناکی قدرت های هسته ای دنیای را در آستانه درگیری مسلحانه قرار می دهد.

وی به خبرنگاران در بیشکک گفت که ایده ایجاد یک منطقه عاری از سلاح هسته ای در اروپای مرکزی و شرقی تا حد امکان دور از واقعیت است.

ریابکوف در این رابطه شرح داد: امروز من چیزی دورتر از چنین ایده هایی (ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در اروپای مرکزی و شرقی) در رابطه با این منطقه می بینم. اگر افرادی که اکنون به چنین موضوعاتی فکر می نمایند و واقعا علاقه مند به کاهش خطرات هسته ای هستند، زرادخانه های هسته ای خود را کاهش و همکاری خود با واشنگتن را در راستای حذف سلاح های هسته ای غیرراهبردی در اروپا افزایش دهند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2290

به "هشدار روسیه نسبت به تقابل نظامی قدرت های هسته ای در آسیا، اقیانوسیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار روسیه نسبت به تقابل نظامی قدرت های هسته ای در آسیا، اقیانوسیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه نسبت به تقابل نظامی قدرت های هسته ای در آسیا، اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید