مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟

به گزارش کی آنلاین، در این مقاله، قصد داریم دو گوشی هوشمند مجذوب کننده و محبوب در بازار میان رده از کمپانی سامسونگ، یعنی گلکسی A34 و گلکسی M34 را مقایسه و آنالیز کنیم. با اینکه این دو گوشی از لحاظ قیمتی با تفاوت اندکی در بازار عرضه می شوند، اما از نظر مشخصات فنی و ویژگی هایی که به کاربران پیشنهاد می دهند، تفاوت های قابل ملاحظه ای دارند. در نتیجه، آگاهی از این تفاوت ها قبل از خرید می تواند به شما یاری کند تا برترین انتخاب را برای خود انجام دهید. بنابراین، اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند با کیفیت و با بودجه حدود 10 میلیون تومان را دارید، در مقاله مقایسه A34 با M34 سامسونگ با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب مناسب یاری کنیم.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟

گلکسی A34 سامسونگ در مقابل ریلمی 11 5G؛ کدام را بخریم؟

مقایسه مشخصات فنی گلکسی A34 در مقابل گلکسی M34 سامسونگ در یک نگاه

سامسونگ در امسال گوشی های میان رده سری A و M خود را طبق استراتژی سال های گذشته به روزرسانی کرد. غول کره ای دنیای فناوری در ابتدا گوشی گلکسی A34 را به عنوان جانشین گوشی پرفروش گلکسی A33 سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد. این گوشی در مقایسه با نسخهٔ قبلی خود، پیشرفت های قابل توجهی در بخش های مختلف داشته داشته و کاربران نیز با استقبال گرمی که از این مدل داشته اند، این امر را تصدیق نموده اند. سپس سامسونگ چند ماه بعد گلکسی M34 را روانه بازار کرد؛ گوشی هوشمند باکیفیتی که به طور قابل توجهی از گلکسی A34 مقرون به صرفه تر است و یک سری فزونی هایی نیز نسبت به آن دارد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به ویژگی های این دو گوشی هوشمند سامسونگ.

نام محصولگلکسی A34گلکسی M34
تاریخ رونمایی و عرضه14 مارس 2023 (23 اسفند 1401)3 جولای 2023 (12 تیر 1402)
ابعاد و وزن161.3 در 78.1 در 8.2 میلی متر - 199 گرم161.7 در 77.2 در 8.8 میلی متر - 208 گرم
کیفیت ساخت بدنهفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیتفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
استاندارد محافظتیIP67 - مقاوم در برابر نفوذ آب در عمق 1 متری تا 30 دقیقهندارد
نوع و مقدار نمایشگرSuper AMOLED و 6.6 اینچیSuper AMOLED و 6.5 اینچی
وضوح، چگالی و رفرش ریت2340 × 1080 پیکسل - 390 پیکسل بر هر اینچ2340 × 1080 پیکسل - 396 پیکسل بر هر اینچ
نسبت صفحه به بدنه%84.9%83.1
محافظ صفحهگوریلا گلس 5گوریلا گلس 5
سیستم عامل/رابط کاربریاندروید 13 / One UI 5.1اندروید 13 / One UI 5.1
نام و مشخصات پردازندهپردازنده 6 نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 - شامل 2 هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1280 سامسونگ همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G68

- شامل 2 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55

ترکیب رم و حافظه داخلی

128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم

128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

دوربین اصلی48 مگاپیکسلی اصلی با فوکوس اتوماتیک، با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال و با گگرددگی دیافراگم f/1.850 مگاپیکسلی اصلی با فوکوس اتوماتیک، با تشخیص فاز، با گگرددگی دیافراگم f/1.8- لرزش گیر اپتیکال
دوربین دومدوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و پوشش 123 درجهدوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و پوشش 120 درجه
دوربین سومدوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم f/2.4ماکرو 2 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4
کیفیت فیلم برداری دوربین اصلی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه - دوربین سلفی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه دوربین اصلی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه - دوربین سلفی 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی13 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2 13 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.0
سیستم صوتیاستریومونو
جک 3.5 میلی متریندارددارد
حسگر اثر انگشتدارد، زیر نمایشگردارد، ادغام شده با کلید پاور
باتری و شارژر5000/256000/25
شارژر درون جعبهنداردندارد
رنگ بندیمشکی، نقره ای، خاکستری و سبزآبی، سبز و نقره ای

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ جعبه گشایی

سامسونگ مدت هاست که لوازم جانبی درون جعبه گوشی های هوشمند خود را به دلایل زیست محیطی حذف نموده و این موضوع در خصوص مقایسه جعبه دو گوشی A34 با M34 نیز به خوبی صدق می نماید. به جز خود گوشی ها، سوزن سیم کارت، دفترچه راهنما و کابل USB-C، هیچ لوازم جانبی دیگری در جعبه این گوشی های هوشمند سامسونگ وجود ندارد. به همین علت، کاربران باید شارژر مورد احتیاج برای این گوشی را به صورت جداگانه تهیه نمایند.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ طراحی و کیفیت ساخت

در مقایسه گوشی گلکسی M34 با گلکسی A34 سامسونگ، شباهت های زیادی بین این دو میان رده از لحاظ طراحی خواهیم دید. با این وجود، یک سری تفاوت های محسوس نیز بین این دو محصول وجود دارد.

هر دو محصول تقریباً از زبان طراحی یکسانی در پنل پشتی بهره می برند و شاید اگر پنل پشتی این گوشی ها را در کنار یک دیگر قرار دهیم، تشخیص آن که کدام گلکسی A34 است و کدام گلکسی M34 برای کاربران کمی سخت باشد. سامسونگ در طراحی گوشی های نو میان رده خود، از طراحی پرچم دار سری گوشی های گلکسی S23 استفاده نموده است. این طراحی که در گلکسی M34 نیز به کار رفته، با قرار دادن سنسورهای دوربین در پنل پشتی به صورت جداگانه در کنار یکدیگر، گوشی را بسیار خوش دست تر از نسل قبلی خود نموده است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران، احساس نمایند که با داشتن این گوشی ها، یکی از گوشی های پرچم دار سامسونگ را در اختیار دارند. این نکته می تواند برای بسیاری از کاربران، یکی از نقاط مثبت محسوب گردد که باعث شده تا این گوشی های میان رده، جایگاه ویژه ای در بازار پیدا نمایند.

گلکسی A34 سامسونگ حدود 200 گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز به 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی متر می رسد. اما سنگینی وزن گلکسی M34 به حدود 208 گرم می رسد و ابعاد آن نیز 161.7 در 77.2 در 8.8 میلی متر است. این موضوع یعنی میان رده نو سری M سامسونگ، ضخامت بیشتری نسبت به همتای خود در سری A دارد و اگر ظرافت گوشی برای شما اهمیت دارد، باید این نکته را حتماً قبل از خرید در نظر بگیرید. سامسونگ در طراحی گوشی های هوشمند نو خود، لبه ها را به شکل مربعی با یک انحنای کوچک طراحی نموده است. با این حال، به علت قرارگیری این گوشی ها در دسته میان رده، حاشیه های نمایشگر آن ها بسیار بیشتر از گوشی های پرچم دار است. البته گلکسی A34 نسبت به گلکسی M34 حاشیه های بسیار کمتری دارد و این موضوع یکی از نکات منفی طراحی گلکسی M34 به شمار می رود.

در گوشی های نو سامسونگ، قاب پلاستیکی پشتی از یک سطح صاف بهره می برند و دارای ناهمواری های زبرمانند نسل پیشین نیستند. اما پوشش آن ها شبیه به پوشش گوشی هایی است که از شیشه مات استفاده می نمایند، با این تفاوت که این پوشش از جنس پلاستیک تهیه شده و سامسونگ آن را گلاستیک نامیده است. این پوشش، از نظر جذب اثرانگشت، به مقدار پوشش براق نیست. در فریم سمت راستی هر دو گوشی هوشمند میان رده نو سامسونگ دکمه ی پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا دیده می شوند. گلکسی M34 با جک 3.5 میلی متری صدا همراه شده که در فریم پایینی خودنمایی می نماید، اما گلکسی A34 از این ویژگی بهره نمی برد. هر دو گوشی از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می نمایند و جایگاه یک سیم کارت و کارت حافظه میکرو SD مشترک است.

حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی مورد استفاده قرار گرفته؛ در گوشی A34 این حسگر در زیر نمایشگر تعبیه شده، اما در گلکسی M34 این سنسور با دکمه پاور ادغام شده است. دوربین سلفی نیز درون بریدگی نمایشگر این گوشی ها جای خوش نموده است. گل سر سبد ویژگی های مقاومتی گلکسی A34، پشتیبانی از گواهی ضد آب IP67 است و این موضوع یعنی که شما می توانید از این گوشی هوشمند میان رده تا 30 دقیقه در عمق یک متری سطح آب استفاده کنید. اما سامسونگ برای همتای سری M این گوشی چنین قابلیتی را در نظر نگرفته است. بعلاوه کره ای ها استفاده از موتور ویبره ERM را در این دو گوشی کنار گذاشته و به موتورهای خطی (از نوع Z-axis) روی آورده اند تا بازخورد های لرزشی این گوشی ها را بهبود ببخشند. به طور کلی، هر دو گوشی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و نظر کاربران زیادی را به خود جلب نموده اند.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ نمایشگر و ویژگی های آن

معمولا در گوشی های سامسونگ، بخش نمایشگر جزو نقاط قوت محسوب می گردد و مقایسه A34 با M34 نیز چنین موضوعی را مجدداً به ما گوشزد می نماید. در این بخش، شباهت ها به مراتب بیشتر از تفاوت ها هستند و این مسئله ممکن است انتخاب بین این دو گوشی را برای کاربران کمی سخت کند. با این حال، با آگاهی از تفاوت های کلیدی، شما به راحتی می توانید تصمیم درست را بگیرید.

اگر هنگام خرید یک گوشی هوشمند مقدار بزرگ و حاشیه های بسیار کم نمایشگر برای شما بسیار حائز اهمیت است، گلکسی A34 سامسونگ برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. چرا که این میان رده مجهز به نمایشگر 6.6 اینچی است و حاشیه های معقولی در اطراف نمایشگر آن به چشم می خورد. در سوی مقابل گلکسی M34 از یک نمایشگر 6.5 اینچی بهره می برد که حاشیه های زیاد آن میان رده بودن این گوشی هوشمند را بار دیگر به کاربران یادآوری می نماید. تنها فزونی که این نمایشگر این گوشی نسبت به A34 دارد در بحث تراکم پیکسلی است. چگالی تصویر در نمایشگر این گوشی 396 پیکسل بر هر اینچ است که این موضوع در A34 به 390 پیکسل بر هر اینچ می رسد.

هر دو گوشی نمایشگرهایی از جنس Super AMOLED دارند که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نمایند و به لطف حدبیشتر روشنایی 1000 نمایشگر آن ها، کاربران برای استفاده از گوشی در زیر نور شدید آفتاب مسئله ای نخواهند داشت. بعلاوه گوریلا گلس کورنینگ 5 که مقاومت بسیار خوبی در برابر آسیب های احتمالی و خط وخش ها دارد، به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی ها مورد استفاده قرار گرفته است. در مجموع مشخصات فنی نمایشگر این گوشی های میان رده و تازه نفس سامسونگ در بیشتر موارد مشابه یک دیگر است.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری

از لحاظ ویژگی های سخت افزاری، هر دو گوشی هوشمند سامسونگ با عملکرد خوبشان، شما را راضی خواهند کرد. سامسونگ به عنوان قلب تپنده گلکسی A34 خود از پردازنده 6 نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک استفاده نموده که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 به انجام وظیفه می پردازد. گلکسی A34 سامسونگ با استفاده از پردازنده Dimensity 1080، به طور موثر و با سرعت بالا اپلیکیشن های گوناگون را اجرا می نماید و اسکرول بسیار نرمی دارد. این عملکرد در اجرای بازی های سنگین نیز بسیار پایدار است و کاربران به ندرت با مشکلاتی مانند لگ و باگ روبرو می شوند.

در سوی مقابل باید به پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1280 سامسونگ به عنوان مغز متفکر گلکسی M34 اشاره کنیم که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 فعالیت می نماید. این تراشه که پیش تر در گوشی های میان رده سری A نظیر گلکسی A53 نیز مورد استفاده قرار گرفته، از لحاظ عملکرد بسیار پایدار است و از پس انجام همه امورات به خوبی بر می آید. کاربران بعلاوه می توانند با گرافیک میانه بازی های سنگین را نیز روی این گوشی هوشمند با کمترین لگ و باگ اجرا نمایند. البته مسئله ای که هر دو گوشی با آن روبرو می شوند، داغ شدن پس از استفاده زیاد است که آن هم به علت نداشتن سیستم خنک نماینده قوی طبیعی است و اتفاق می افتد.

بعلاوه باید به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی ها نیز اشاره کنیم که کاربران می توانند با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره سازی این گوشی ها را افزایش دهند. هر دو گوشی با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 روانه بازار شده اند که از لحاظ قابلیت های پیشرفته، بسیار غنی هستند. این نسخه شامل بهبودهای جزئی در رابط کاربری است، از جمله بهینه سازی انیمیشن ها که باعث بهبود تجربه کاربری در هنگام استفاده از گوشی می گردد. سامسونگ بعلاوه برای هر دو گوشی وعده چهار ارتقای نرم افزاری بزرگ اندروید و پنج سال ارائه پک های امنیتی را داده و این یعنی گلکسی A34 و M34 می تواند تا اندروید 17 را دریافت کند و تا سال 2027 از حفره های امنیتی در امان بمانند.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ قابلیت های سیستم دوربین

عملکرد نزدیک و رقابتی بین دو گوشی گلکسی A34 و M34، در بخش سیستم دوربین به اوج خود رسیده و هر دو میان رده حرف های زیادی برای گفتن دارند. در پنل پشتی گلکسی A34 سامسونگ شاهد قرارگیری سه سنسور دوربین هستیم که سنسور اصلی آن دقتی 48 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز به چشم می خورد. در سوی مقابل، سیستم دوربین سه گانه گلکسی M34 نیز متشکل از یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی است و دو سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز به انجام وظیفه می پردازند.

تصاویری که با دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی M34 ثبت شده اند، رنگ های دقیقی دارند و از نظر پیکسل بندی نیز بسیار غنی هستند. از آنجا که این سنسور مجهز به لرزشگیر اپتیکال است، جزئیات زیادی در این تصاویر دیده می شوند و محدوده دینامیکی مناسب است. اما گاهی اوقات رنگ ها بیش از حد روشن به نظر می رسند. دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی نیز تصاویر باکیفیتی را به ثبت می رساند، اما تصاویر جزئیات زیادی را نشان نمی دهند. لنز واید در نور روز عکس های خوبی می گیرد، اما در شرایط کم نور، کیفیت عملکرد آن به مراتب چند درجه کاهش می یابد. بعلاوه باید به جنبه تزئینی بودن سنسور 2 مگاپیکسلی ماکروی این گوشی اشاره کنیم که در این بازه قیمتی امری طبیعی محسوب می گردد.

در گوشی گلکسی A34، سنسور اصلی دوربین با رزولوشن 48 مگاپیکسل در شرایط نوری مناسب، تصاویر بسیار با کیفیتی را به ثبت می رساند و محدوده دینامیکی خوبی نیز دارد. بعلاوه، این سنسور دوربین همچون رقیبش لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی این گوشی نیز در نور روز، عکس های بسیار خوبی می گیرد. با این حال، عکس های ثبت شده به وسیله این دوربین در شرایط نوری کم، نویز بسیار زیادی دارند. بعلاوه باید به عملکرد بسیار خوب دوربین 5 مگاپیکسلی ماکروی این گوشی اشاره کنیم که برخلاف M34 جنبه تزئینی ندارد. هر دو گوشی از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در پنل جلویی بهره می برند که تصاویر باکیفیت مطلوبی را ثبت می نمایند. علاوه بر این، قابلیت فیلم برداری 4K با حدبیشتر سرعت 30 فریم بر ثانیه در هر دو گوشی میان رده سامسونگ در دسترس کاربران واقع شده است.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ باتری و شارژدهی

در نهایت می رسیم به بخش باتری و شارژدهی؛ جایی که مهم ترین تفاوت گلکسی A34 با M34 سامسونگ در این بخش واقع شده است. گوشی های هوشمند سری M معمولاً با باتری های پرظرفیتی روانه بازار می شوند و این موضوع در خصوص گلکسی M34 نیز به خوبی صدق می نماید. این گوشی از یک باتری پرظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی بهره می برد که در حالت استفاده عادی می تواند حداقل تا دو روز کاربران را در انجام دادن کارهایشان همراهی کند. اگر از گوشی استفاده سنگین داشته باشید، این مقدار به یک روز کاهش می یابد.

در سوی مقابل باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی A34 سامسونگ اشاره کنیم که حداقل یک روز شارژدهی در استفاده های عادی به کاربران ارائه می دهد و این مقدار در استفاده سنگین به مراتب کاهش می یابد. هر دو گوشی هوشمند از سرعت شارژ حدبیشتر 25 واتی پشتیبانی می نمایند. گلکسی A34 با این شارژر در عرض یک ساعت و نیم فول شارژ می گردد. برای فول شارژ شدن گلکسی M34 نیز باید دو ساعت منتظر بمانید.

مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت گلکسی A34

  • نمایشگر Super AMOLED باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتزی
  • پردازنده قدرتمند مناسب برای اجرا انواع اپلیکیشن ها
  • سیستم دوربین در مجموع باکیفیت
  • ضد آب

نکات منفی گلکسی A34

  • شارژر داخل جعبه نیست

نکات مثبت گلکسی M34

  • باتری 6000 میلی آمپر ساعتی
  • نمایشگر SUPER AMOLED
  • پردازنده مناسب
  • دوربین باکیفیت
  • جک 3.5 میلی متری

نکات منفی گلکسی M34

  • حاشیه های زیاد نمایشگر
  • نداشتن شارژر درون جعبه

در مجموع، گلکسی M34 و A34 به جز مشخصه هایی مثل باتری، ضد آب بودن و حاشیه های نمایشگر تفاوت خاصی با یک دیگر ندارند و بیشتر ویژگی های A34 را می توانید با پرداخت هزینه گلکسی M34 تجربه کنید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2302

به "مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه A34 با M34 سامسونگ؛ کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید