قرابیه خیس شکلاتی، یک شیرینی مجذوب کننده و خاص ترکیه ای!

به گزارش کی آنلاین، قرابیه خیس شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لذیذ است ک بافتی سبک و نرم دارد و خیلی راحت و سریع درست می گردد این شیرینی خوش طعم را می توانید به روش های مختلف و با مواد متنوعی تهیه کنید و برای پذیرایی بهره ببرید.

قرابیه خیس شکلاتی، یک شیرینی مجذوب کننده و خاص ترکیه ای!

مواد لازم برای خمیر

کره نرم شده 100 گرم

شکر نصف پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

تخم مرغ1 عدد

آرد3 پیمانه

وانیل1 قاشق چای خوری

بکینگ پودر1 قاشق غذا خوری

پودر کاکائو2 قاشق غذا خوری پر

مواد لازم برای شربت

شکر1 پیمانه

شیر2 پیمانه

پودر قهوه یا نسکافه1 قاشق غذا خوری پر

مواد لازم برای رویه

مخلوط شکلات تلخ و شیری ذوب شده به روش بن ماری 100 تا 150 گرم

شکلات طلایی کاراملی 50 گرم

پرک بادام 2 قاشق غدا خوری

طرز تهیه قرابیه خیس شکلاتی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر مقداری کره را که از ده دقیقه قبل به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک ظرف بریزید و بعد از آن روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شده و بافت صاف و یکدستی تشکیل گردد.

مرحله دوم

سپس یک تخم مرغ را به مخلوط کره و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج گردد و خوب با هم مخلوط و یکدست شوند سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک گردد و بعد کمی بکینگ پودر به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و سپس مقداری وانیل به آن ها اضافه کنید و هم بزنید بعد پودر کاکائو را به ترکیب آرد اضافه کنید هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند و بعد هم مقداری شکر به ترکیب آرد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد از آن ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد مایع اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل گردد، وقتی که خمیر جمع شد و فرم گرفت خمیر را با دست خوب ورز دهید تا یکدست و صاف و نرم و لطیف گردد.

مرحله پنجم

سپس سینی فر و یا قالب مورد نظر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و سپس مقداری از خمیر به مقدار یک گردو را بردارید و در دست فرم دهید و به شکل توپک درآورید، همه توپک ها را آماده کنید و با فاصله در سینی فر بچینید.

مرحله ششم

بعد قالب یا سینی را در فر که از 10 دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر گازی را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر خوب بپزند و آماده شوند و سطح آن ها طلایی رنگ گردد.

مرحله هفتم

در این فاصله برای درست کردن شربت ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شیر گرم گردد و شکر در شیر کاملا حل گردد.

مرحله هشتم

سپس مقداری پودر قهوه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل گردد به جای پودر قهوه می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان از نسکافه بهره ببرید و پودر نسکافه را در شیر بریزید و هم بزنید.

مرحله نهم

بعد شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و سپس قالب شیرینی ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی ها کمی خنک شوند و سپس آن ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و بعد بلافاصله در شربت گرم قرار دهید.

مرحله دهم

سپس اجازه دهید تا شیرینی ها به مدت 5 تا 10 ثانیه در شربت بمانند و همه جای آن ها کاملا به شربت آغشته گردد و سپس شیرینی ها را از شربت بیرون بیاورید و روی توری قرار دهید تا شربت اضافی آن ها خارج گردد و بعد در ظرف دیگری بگذارید.

مرحله یازدهم

سپس مقداری شکلات تلخ را در ظرفی بریزید و ظرف را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب گردد و بعد از روی حرارت بردارید تا در دمای محیط کمی خنک گردد سپس شکلات آب شده را داخل قیف مناسب بریزید.

مرحله دوازدهم

بعد روی شیرینی ها را با شکلات ذوب شده تزئین کنید همینطور مقداری شکلات طلایی را هم به روش بن ماری ذوب کنید و شیرینی ها را با خطهای زیگزاگی روی آن ها تزئین کنید و یا از پودر پسته و یا مغز گردوی خرد شده برای تزئین بهره ببرید.

مرحله سیزدهم

همینطور می توانید با توجه به سلیقه خودتان شیرینی ها را به شکل ساده فقط با چند پرک بادام تزئین کنید و سپس آن ها را در یخچال قرار دهید تا شربت و شکلات روی آن ها خودشان را بگیرند و سفت شوند و شیرینی ها جا بیفتند و طعم آن ها بهتر گردد.

مرحله چهاردهم

سپس تعدادی قرابیه خیس شکلاتی را در ظرف مناسب بچینید و این شیرینی های خوش طعم و مجذوب کننده را به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی ها و یا به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای یا قهوه یا نسکافه سرو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2298

به "قرابیه خیس شکلاتی، یک شیرینی مجذوب کننده و خاص ترکیه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرابیه خیس شکلاتی، یک شیرینی مجذوب کننده و خاص ترکیه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید