حضور جمهوری اسلامی ایران در مهم ترین رویداد بین المللی UNWTO

به گزارش کی آنلاین، در بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و صد و نوزدهمین و صد و بیستمین شورای اجرایی این سازمان که در شهر سمرقند ازبکستان برگزار می گردد بالغ بر 160 کشور حضور دارند.

حضور جمهوری اسلامی ایران در مهم ترین رویداد بین المللی UNWTO

در رویدادهای مذکور عملکرد دو سالانه سازمان جهانی گردشگری در بازه زمانی 2022 و 2023 مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در عین حال دستور کار این سازمان در دو سال آینده نیز از سوی این مجمع معین و در دستور کار شورای اجرایی UNWTO قرار می گیرد.

بعلاوه شورای اجرایی با پیگیری مصوبات مجمع عمومی و فعال سازی کمیته های تخصصی سعی در اجرایی کردن آنها دارد.

ملاقات با مقامات گردشگری کشورهای مختلف با هدف توسعه روابط گردشگری با مقاصدی که قرابت فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دارند و نیز حضور در مراسم انتخاب روستاهای جهانی گردشگری نیز بخش دیگری از برنامه های پیش رو به شمار می آید.

بعلاوه در نشست هیات مدیره و کمیته موضوعات مربوط به اعضای وابسته که امروز به عنوان پیش نشست برگزار شده است، معین خط مشی کلی این مجموعه در راستای اهداف کلان سازمان جهانی گردشگری و فعال سازی بخش خصوصی در راستای پیشبرد این اهداف در دستور کار قرار گرفته است و مصوبات این کمیته نیز در نشست مجمع عمومی به تصویب نهایی خواهد رسید.

لازم به ذکر است به طور کل ماهیت ذاتی مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری نهایی کردن مصوبات شورای اجرایی در بازه زمانی 2022 و 2023 و آنالیز عملکرد سازمان در دو سال گذشته و معین خط مشی سازمان در بازه زمانی 2024 و 2025 در راستای اهداف معین شده و کلان سازمان ملل متحد و توسعه پایدار گردشگری است و بعلاوه آنالیز نتایج کار کمیته های تخصصی از جمله کمیته معین روند توسعه گردشگری، کمیته اخلاق، کمیته بودجه، کمیته اعضای وابسته و سایر کمیته های تخصصی و آماده کردن پیشنویس مصوبات برای تایید به وسیله مجمع عمومی نیز در ساختار شورای جرایی UNWTO جای می گیرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2297

به "حضور جمهوری اسلامی ایران در مهم ترین رویداد بین المللی UNWTO" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور جمهوری اسلامی ایران در مهم ترین رویداد بین المللی UNWTO"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید