آب و هوای بد اینترنت را ضعیف می نماید؟ ، دلیل جالب تغییر سرعت اینترنت

به گزارش کی آنلاین، اگر متوجه شده اید که اینترنت شما در زمان بد بودن هوا ضعیف می گردد، تنها نیستید. آب و هوای بد ممکن است تاثیر غیرمنتظره ای بر پهنای باند شما داشته باشد.

آب و هوای بد اینترنت را ضعیف می نماید؟ ، دلیل جالب تغییر سرعت اینترنت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سان، آب و هوا بر اتصال اینترنت شما تاثیر می گذارد، اما نه آن طور که فکر می کنید. باران شدید می تواند بر پهنای باند شما تاثیر بگذارد، اما خود باران دردسر زیادی ایجاد نمی کند. پس چرا وقتی باران می بارد وای فای شما کند می گردد؟

کارشناسان فاش نموده اند که در واقع این رفتار انسان ها است که بر سرعت اینترنت اثر می گذارد. در آب و هوای بارانی، افراد بیشتری ترجیح می دهند به جای بیرون رفتن در خانه بمانند.

جیمز جین کانگ و پل هاسکل داولند از دانشگاه ادیت کوان متخصصان فناوری در The Conversation می نویسند: وقتی باران می بارد، احتمالا افراد بیشتری تصمیم می گیرند در خانه بمانند یا در خانه کار نمایند و این باعث افزایش استفاده از اینترنت می گردد. هنگامی که تعداد زیادی از افراد از اینترنت استفاده می نمایند، پهنای باند محدود موجود به سرعت مصرف و در نتیجه کاهش سرعت ظاهری ایجاد می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • 4 مکان ممنوعه خانه شما برای قرار دادن روتر وای فای | برترین مکان برای روتر وای فای کجا است؟

با این حال، شرایط بد آب و هوایی مانند طوفان می تواند عواقب دیگری داشته باشد. طوفان می تواند برای هر کابلی در منطقه شما مشکل ایجاد نمایند. طوفان با سیگنال بی سیم روتر شما تداخل ندارد، اما آب و هوای بد می تواند اتصال WiFi را به روش های دیگر تحت تاثیر قرار دهد. باران یا باد شدید می تواند به کابل های هوایی که پهنای باند شما را تامین می نمایند، آسیب برساند. اتصالات ضعیف در مرکز مبادله اینترنت سرعت اینترنت شما را در زمان طوفان کاهش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2289

به "آب و هوای بد اینترنت را ضعیف می نماید؟ ، دلیل جالب تغییر سرعت اینترنت" امتیاز دهید

1 کاربر به "آب و هوای بد اینترنت را ضعیف می نماید؟ ، دلیل جالب تغییر سرعت اینترنت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای بد اینترنت را ضعیف می نماید؟ ، دلیل جالب تغییر سرعت اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید